Τετάρτη, 21 Ιουλίου 2010

"Το παράπονο ενός γονέα"


"Eίμαι γονέας υποψηφίου των πανελλαδικών εξετάσεων του 2010 . Είμαι τρομερά απογοητευμένος απ΄αυτό το ανάλγητο αναξιοκρατικό και ψυχοφθόρο σύστημα των εξετάσεων και θα εξηγήσω παρακάτω το λόγο που το αναφέρω. Διάβασα σε ανάρτηση στο blog troktiko την επιστολή ενός άλλου υποψηφίου και μέσα από αυτήν ...
αναγνώρισα και την δική μου περίπτωση καθώς και εκατοντάδων άλλων παιδιών του νομού Αχαΐας στον οποίο διαμένω. Συγκεκριμένα ο γιος μου αρίστευσε σε όλα τα μαθήματα των εξετάσεων [ παραθέτω το έντυπο με τις βαθμολογίες του ] εκτός του μαθήματος της έκθεσης όπου βαθμολογήθηκε με 11,3 , πράγμα που πιθανόν τον αφήνει εκτός της σχολής που είχε επιλέξει. Σημειωτέον ότι πρόκειται για άριστο μαθητή με επιδόσεις στο μάθημα της έκθεσης πάνω από 17. Δυστυχώς μετά από έρευνα που έκανα, αυτό συνέβη εφέτος με πάρα πολλά παιδιά του νομού Αχαΐας, πράγμα που με κάνει να πιστεύω ότι κάτι συνέβη στο βαθμολογικό κέντρο με τους βαθμολογητές, που από ότι έμαθα ανήκουν στο 15 και 16 Γυμνάσιο στο Ίλιον Αττικής .Ισως η προηγηθείσα αποχή των καθηγητών- βαθμολογητών και η μετέπειτα γρήγορη επιθυμία τους να βαθμολογήσουν τα εναπομείναντα γραπτά να τους έκανε να βαθμολογήσουν[;] μ΄αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο.
Και έρχομαι τώρα να αναρωτηθώ: Μπορώ να κάνω κάτι σ΄αυτό το κράτος δικαίου που ζω Βεβαίως μου απάντησαν οι αρμόδιοι.
1] Μπορείτε να κάνετε μία αίτηση να δείτε το γραπτό του υιού σας,αρχές Σεπτεμβρίου στην β΄βάθμια εκπαίδευση του νομού σας πληρώνοντας ένα παράβολο 50Ε
2]Η αίτησή σας θα διαβιβαστεί στο υπουργείο, και αυτό, αρχές Νοεμβρίου- Δεκεμβρίου θα στείλει φωτοτυπία του γραπτου στην β΄βάθμια εκπαίδευση του νομού σας.
3] Εκεί , σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο και παρουσία ενός εντεταλμένου καθηγητή μπορείτε να δείτε το γραπτό , αφού παραδώσετε την αστυνομική σας ταυτότητα και το κινητό σας [ προφανώς για να μην το φωτογραφήσετε] . Απαγορεύεται να φωτοτυπήσετε ή να φωτογραφήσετε το γραπτό, παρά μόνο αν θέλετε να κρατήσετε σύντομες σημείώσεις.
Και έρχομαι να αναρωτηθώ: Αν διαπιστωθεί από τον ειδικό που προφανώς θα παρευρίσκεται εκεί – διότι ο γονέας προφανώς δεν είναι ο κατάλληλος- ότι το γραπτό βαθμολογήθηκε άδικα, τι γίνεται: Δυστυχώς ουδέν λάθος αναγνωρίζεται μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου, ακόμη και αν πρόκειται για λάθος που πιθανόν να καθορίσει το μέλλον του υποψηφίου. Νέα βαθμολόγηση δεν γίνεται. Μου απάντησαν οι αρμόδιοι ότι μπορώ να κινηθώ δικαστικά κατά των βαθμολογητών αλλά αυτό είναι μια διαδικασία χρονοβόρα [ κρατάει όπως όλες οι υποθέσεις 2-3 χρόνια ] και το κυριότερο ψυχοφθόρα για τους γονείς αλλά κυρίως για το παιδί που παλεύει και αγωνίζεται για να εξασφαλίσει το μέλλον του. Να λοιπόν γιατί το σύστημα είναι αναξιόπιστο και αναξιοκρατικό γιατί κρατάει και εκτρέφει τέτοιους λειτουργούς που ελαφρά τη καρδία βαθμολογούν και στην ουσία καταστρέφουν το μέλλον των παιδιών. Αναρωτιέμαι, πόσα χρήματα αποκόμισαν οι εν λόγω βαθμολογητές από την διαδικασία της βαθμολόγησης: δε λέω ότι αμείβονται ικανοποιητικά – το κράτος για άλλη μια φορά δείχνει το απαίσιο πρόσωπό του προς τους εργαζόμενους- αλλά άξιζαν τα λεφτά που εισέπραξαν για το θεάρεστο έργο που επιτέλεσαν: νομίζω πως όχι.
Καλά θα κάνει λοιπόν το υπουργείο να δεί και να κατανοήσει το πρόβλημα αυτό και να προσπαθήσει να βρεί έναν άλλο τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών. [ ίσως με τη δημιουργία ενός ειδικού σώματος καθηγητών- βαθμολογητών που θα αμείβεται ικανοποιητικά και θα είναι επιφορτισμένο μόνο μ΄αυτό το έργο]. Εξάλλου υπάρχουν τόσοι αδιόριστοι καθηγητές που σίγουρα θα μπορέσει να επιλέξει τους κατάλληλους.



Υ.Γ. Εύλογα θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι αυτά που γράφω είναι απόρροια της προσωπικής μου στενοχώριας . Μη βιαστεί όμως να βγάλει κανείς συμπεράσματα , διότι έχω στοιχεία από καρτέλες υποψηφίων , που δείχνουν τεράστιες , και αναιτιολόγητες διαφορές βαθμολογίας μεταξύ των βαθμολογητών , για το ίδιο γραπτό: [ 45 με άριστα το 100 ο ένας, 83 ο δεύτερος, 86 ο τρίτος. 49 ο πρώτος, 91 ο δεύτερος, 85 ο τρίτος….] , πράγμα που σημαίνει οτι μερικοί βαθμολογητές δεν ξέρουν τι διορθώνουν ή δεν είναι σε νηφάλια κατάσταση ή το χειρότερο δεν κοιτάνε καθόλου το γραπτό.
Από τώρα και στο εξής η ευχή μου προς τους υποψηφίους - διότι δυστυχώς μόνο αυτό μου απόμεινε- δεν θα είναι καλή επιτυχία , αλλά μακάρι ο Θεός να τους βοηθήσει να πέσουν σε υπεύθυνους και ευσυνείδητους βαθμολογητές , διότι ευτυχώς υπάρχουν ακόμη και μερικοί απ΄αυτούς."

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

-------------------------------------------------------------------------------------

"Αυτό που έχω να δηλώσω είναι ότι τα γραπτά των Χανιών στις Παννελαδικές του '09 βαθμολογήθηκαν στην ίδια περιοχή. Και εδώ, λοιπόν, τότε, ακούστηκαν παράπονα από τους γονείς, οι οποίοι εξέφραζαν με δυσαρέσκεια τον τρόπο βαθμολόγησης από τη συγκεκριμένη περιοχή, ενώ το ποσό για να δεις το γραπτό σου ξεπερνούσε τα 200Ευρω!!!

Τέλος, ακριβώς το ίδιο που αναφέρεται στο υστερόγραφο παρουσιάστηκε και στο γραπτό κοντινού μου προσώπου, το οποίο βαθμολογήθηκε με τεράστια διαφορά στο μάθημα της Λογοτεχνίας, συγκεκριμένα από τον ένα βαθμολογητή με 14 ενώ από τον άλλο με 19, ενώ συστηματικά σε κάθε μάθημα ο τρίτος βαθμολογητής έβαζε βαθμό στη μέση!!!!

Δεν ειναι τυχαίο που δύο πόλεις εκφράζουν το παράπονό τους για τον τρόπο βαθμολόγησης στην συγκεκριμένη περιοχή. Δεν ξέρω αν θα μπορούσε να γίνει κάτι για αυτό, όμως. "

ANAΓΝΩΣΤΗΣ







Share on Facebook